Innovatie
Samenwerking en innovatie – de visie van juryvoorzitter Esmee Ficheroux We vroegen onze schoonmaakcollega’s naar ideeën om het schoonmaakvak beter, leuker of makkelijker te maken. We ontvingen ook dit jaar weer heel veel goede ideeën voor onze innovatiewedstrijd. Maar wie heeft nu het beste idee dat het werk ook écht beter, leuker of makkelijker maakt? Dit jaar hebben alle Businessunits HET idee voor hun regio geselecteerd, de winnaar daarvan is…
Tijdens onze online Nieuwjaarsbijeenkomst op 10 januari mochten wij de winnaar bekend maken van Het Beste Schoonmaakidee. De winnaar van Het Beste Schoonmaakidee 2021 is: Jim Pronk (BU: W), met zijn Verkleurende microvezeldoek. Van harte Jim!
De microvezeldoek verkleurt bij het schoonmaken zodat je ziet welke zijde gebruikt is. Dit helpt medewerkers bij het correct vouwen en optimaal gebruiken van een microvezeldoek. Jim heeft dit idee samen met de klant (Koninklijke Bibliotheek) bedacht, wie hij onwijs bedankt.
De microvezeldoek kreeg ontzettend veel fijne reacties, waaronder: “Ik twijfel altijd of ik die kant al gebruikt heb, als het verkleurt dan zou dat een hoop schelen. Erg hygiënisch, super!”
Wij gaan snel aan de slag met de uitwerking van dit idee. Heb jij nou een goed idee? Onthoud deze voor de volgende editie en wie weet zien wij jou wel in de finale van 2023! We informeren je hierover.
In de finale stonden ook de waszak en waterfilter van Marelle Niermans en Sjaak van Alphen (BU: NW), de CSU materialen Marktplaats van Marleen Wageman en Bernhard Bergman (BU: NO), de medewerker van de maand van Peggy Veronica (BU: Z), de gouden toiletborstel van Karel Rook (BU: ZW) en een drone stofzuiger van Ton Burggraaf (BU: M).
Creatieve, slimme en verrassende voorstellen. Waarover je hier meer leest.