CSU’s Diane van Dijk wint Europese Leader of the Year Award

Diane van Dijk wint Europese Leader of Year Award

4 oktober – Tijdens de finale van de European Cleaning & Hygiëne Awards in Lissabon heeft Diane van Dijk, Algemeen Directeur van CSU, de Leader of the Year Award gewonnen. Diane kreeg de prijs voor het tonen van leiderschap met een grote positieve impact op de zichtbaarheid en erkenning voor de schoonmaakmedewerkers en schoonmaakbeleving.

Volgens de jury is Diane een enorme inspiratiebron met een grote zichtbaarheid en voortrekkersrol voor de schoonmaakbranche. Ze zet zich in voor het uitbreiden van gastvrije schoonmaak, ketenintegratie en daarmee de brede zichtbaarheid en waardering voor het schoonmaakvak en de schoonmaakmedewerkers. De menselijke beleving van bezoekers, gasten en medewerkers staat bij haar altijd centraal. Met een enorme drive geeft ze aandacht aan de schoonmaakmedewerkers. Diane vindt het essentieel dat zij gezien, gewaardeerd en gerespecteerd worden.

Ze is de geestelijk moeder van positivisme en toepassing van hospitality en nudging in de schoonmaakdienstverlening. Onder andere met een Hospitality Lookbook, Afvalpocket en Pocket Duurzaamheid. In diverse blogs en op podia maakt ze zich al jaren hard voor het met respect benaderen van de schoonmaakmedewerker en het betrekken van de schoonmaakmedewerker in het proces. Zoals zorgen voor taakverbreding door bijvoorbeeld de schoonmaak van koffiemachines en het bijvullen van koffie supplies. Onder haar leiding heeft CSU als voorloper datagestuurd schoonmaken onder de naam Hi Five al jaren als standaard way of working in gebruik. Ze is grondlegger van de Facilitaire Coalitie en juryvoorzitter van de CSU Smart Solution of the Year award. Sinds 2020 is Diane tevens Voorzitter van de Vereniging Schoonmaak Research (VSR) en sinds 2019 bestuurslid van Facility Management Nederland.

Diane was als Commercieel Directeur bij CSU door haar mensgerichte aanpak en klantcontacten sinds 2015 verantwoordelijk voor jarenlange groei van omzet en klanten. Sinds 1 oktober vervult Diane van Dijk de functie van Algemeen Directeur van CSU.

“Deze prijs is vooral ook een erkenning voor het waardevolle werk van alle schoonmaakmedewerkers. Als ik mijn steentje kan bijdragen aan hun zichtbaarheid, het werkgeluk en welzijn, word ik daar steeds weer heel gelukkig van. Zonder hen geen schone, hygiënische en veilige omgeving(en) om in te leven, werken en recreëren. Ook in mijn nieuwe rol zet ik me daar vol voor in.”

Diane van Dijk, Algemeen Directeur CSU

Diane van Dijk wint Europese Leader of Year Award

De European Cleaning & Hygiëne Awards bestaat sinds 2016. CSU is trots om onze innovaties, samenwerkingen, medewerkers en projecten daar te delen. De finaleplekken zijn een groot compliment voor Diane en iedereen van CSU en Avans die de samenwerking met, voor en door onze schoonmaakcollega’s mogelijk maken. Uit 150 inzendingen in 10 categorieën koos de jury 51 finalisten.