Zoeken Druk op ENTER om te zoeken of ESC om de zoekfunctie te sluiten.

De werkdag van… Martijn van Veghel 

Blog voedingsmiddelenindustrie

Werken in de voedingsmiddelenindustrie betekent dat alles 100% schoon moet zijn. Martijn van Veghel, projectmanager bij CSU, doet er vanuit zijn functie alles aan om dat proces bij klanten in goede banen te leiden. In zijn studententijd in 1992 gestart als schoonmaakmedewerker en na wat uitstapjes is Martijn sinds 2018 voor de derde keer terug op het vertrouwde nest. “Het voelde weer als vanouds.”

05:00 uur – Een vroege start

“Mijn automatische wekker gaat om 5 uur af. Ik ben een vroege vogel. Het eerste wat ik doe, is mijn telefoon pakken om de WhatsApp-groepen van onze klanten door te nemen. Elk project heeft z’n eigen appgroep en daar komen vaak meldingen of vragen binnen. Aan de hand daarvan bepaal ik welke acties ik meteen moet uitzetten. Soms betekent dat dat ik meteen een klant bezoek, maar vaak kan ik zaken telefonisch of digitaal regelen.”

06:00 uur – Opstarten vanuit huis

“Rond 6 uur zit ik goed in mijn werkritme. Meestal begin ik de dag thuis, achter de laptop, maar het komt ook voor dat ik meteen op pad ga naar een locatie om een ochtendronde mee te lopen. Dat ligt eraan wat er aan de hand is. Het mooie is dat geen dag hetzelfde is. Zo werk ik de ene dag op locatie en zit ik de andere dag op kantoor of werk ik vanuit huis.”

09:00 uur – Locatiebezoek

“Ik ben als projectmanager verantwoordelijk voor de schoonmaak bij verschillende bedrijven in de voedingsmiddelenindustrie. Dat betekent dat de schoonmaak plaatsvindt ná de productie, dus meestal in de avond. Overdag ben ik vaak bezig met controles, klantcontacten en het aansturen van de objectleiders. Het is altijd fijn om een rondje door de fabriek te lopen en de schoonmaakresultaten te zien. Het blijft een mooie uitdaging om alles op tijd en vooral volgens de strenge hygiëne-eisen schoon te krijgen.”

12:00 uur – Op de weg

“Tussen de afspraken door zit ik regelmatig in de auto. Ik ben veel onderweg naar klanten die zich bevinden tussen Rotterdam, Utrecht en Venlo. Dan gebruik ik de tijd om na te denken over het werk dat als eerste moet gebeuren. Soms is het ook een moment om even terug te kijken op hoe de ochtend is verlopen. Als er geen afspraken of onverwachte situaties zijn, werk ik thuis en bereid ik me voor op wat er ’s avonds nog gedaan moet worden.”

Kantoordag in Houten

“Op woensdag hebben we altijd een kantoordag. Dan komen we met het hele team bij elkaar in Houten. Dit is een belangrijk moment om even de koppen bij elkaar te steken met collega’s van HR, de districtsmanager, casemanager en het bedrijfsbureau. We bespreken lopende zaken en zorgen ervoor dat de lijnen kort blijven. Het is fijn om elkaar wekelijks even echt te zien, zeker omdat ik als projectmanager veel onderweg ben.”

16:00 uur – Flexibele werktijden

“Het meeste schoonmaakwerk begint wanneer de productie van de klanten stopt, meestal rond vijf of zes uur ’s avonds. De schoonmaakmedewerkers zijn dan aan het werk en ik heb mijn dag er vaak al voor een groot deel op zitten. Maar soms ga ik later op de avond nog even naar een locatie voor een controle of om iets door te spreken met het team. Dat hoort ook bij mijn werk.”

22:00 uur – Afsluiten en tot rust komen

“Na een lange dag sluit ik mijn dag af met een wandeling met mijn hond. Tijdens die wandeling kijk ik even terug. Wat ging goed? Wat kon beter? Het is ook een moment om alvast aan de volgende dag te denken. Soms doe ik dit al onderweg naar huis in de auto.”

23:00 uur – De dag is voorbij

“Rond een uur of elf sluit ik de dag echt af. Moe maar voldaan, met alweer zin in wat de volgende dag gaat brengen. Dat ik al sinds 1992 in de schoonmaakbranche werk, zegt wel genoeg. CSU voelt vertrouwd en veilig en zoals ik er nu naar kijk blijf ik hier tot mijn pensioen.”